Film który powstał w rmach projektu "Co Ty wiesz o swoich oczach?"

Edukacja osób 60+, mieszkańców Poznania o chorobach oczu.

Materiały informacyjne Fundacji Angiogenesis

Co to jest zwyrodnienie plamki związane z wiekiem (AMD)?
Podstawowe informacje o leczeniu AMD

Jak widzi pacjent z AMD - przykłady:

Symulator widzenia z AMD stworzony przez Amerykańską Akademię Okulistyki: https://www.aao.org/eye-health/diseases/amd-vision-simulator

W chwili obecnej krótkowzroczność na świecie osiąga już rozmiary epidemii, dotkniętych nią jest już 1,6 mld ludzi, a szacuje się, że do 2050 roku połowa ludzkości na ziemi będzie miała tę wadę – mówi prof. nadzw. dr hab. med. A. Grzybowski, laureat nagrody Amerykańskiej Akademii Okulistycznej za całokształt osiągnięć naukowych.

Zapraszamy do zapoznania  się z wywiadem na temat krótkowzroczności:

„Żeby pacjent rozpoznawał wnuki” – wywiad z prof. Robertem Rejdakiem, kierownikiem Kliniki Okulistyki Ogólnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie na temat efektów wszczepienia soczewki Schariotha pacjentom z AMD, której jest prekursorem w Polsce

Profesor mówi, że: „Pacjent po operacji może przeczytać mniejszy druk, aniżeli przed operacją. Na tyle poprawia się widzenie, że można rozpoznać twarz”

pełny tekst

Artykuły prof. Andrzeja Grzybowskiego opublikowanych w magazynie „my50+”:

Podstępny wróg naszego wzroku

Raport Fundacji na rzecz Zdrowego Starzenia się pt. Okulistyka i choroby siatkówki w aspekcie zdrowego i aktywnego starzenia się – raport

Społeczny audyt leczenia AMD w Polsce – raport