Film który powstał w rmach projektu "Co Ty wiesz o swoich oczach?" - Edukacja osób 60+, mieszkańców Poznania o chorobach oczu.

www.youtube.com/watch?v=BjPHGXhm-M4&feature=youtu.be

Materiały informacyjne Fundacji Angiogenesis

Co to jest zwyrodnienie plamki związane z wiekiem (AMD)?

Podstawowe informacje o leczeniu AMD

Jak widzi pacjent z AMD - przykłady:

Symulator widzenia z AMD stworzony przez Amerykańską Akademię Okulistyki: https://www.aao.org/eye-health/diseases/amd-vision-simulator

*************************************************************************************************************************************************************************

"Żeby pacjent rozpoznawał wnuki" - wywiad z  prof. Robertem Rejdakiem, kierownikiem Kliniki Okulistyki Ogólnej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie na temat efektów wszczepienia soczewki Schariotha pacjentom z AMD, której jest  prekursorem w Polsce

Proefesor mówi, że: "Pacjent po operacji może przeczytać mniejszy druk, aniżeli przed operacją. Na tyle poprawia się widzenie, że można rozpoznać twarz"

pełny tekst

Artykuły prof. Andrzeja Grzybowskiego opublikowanych w magazynie "my50+":

Podstępny wróg naszego wzroku

AMD - choroba, która przychodzi z wiekiem

Wiem o AMD

Raport Fundacji na rzecz Zdrowego Starzenia się pt. Okulistyka i choroby siatkówki w aspekcie zdrowego i aktywnego starzenia się - raport